dilluns, 29 de desembre del 2008

Treball d'estudi de: Comunicar amb presentacions

Hola companys,
Som el grup número 5 de NTAE (Guillem Conde, Kim Romero, Frank Mir, Assun Ràfols i Anna Vàzquez)i hem fet el treball de: comunicar amb presentacions. Ara us adjuntaré tots els documents que són d'estudi.

En primer lloc, trobareu un document que el Jordi Simó ens va penjar a nosaltres per començar a conèixer el món de les presentacions. Us adjunto l'enllaç on podreu trobar el document, clicant a sobre hi accedireu: Prepara’t un “powerpoint” per a les teves classes però no l’ensenyis als teus alumnes. 12 propostes d’ús creatiu i multimedial del programa powerpoint. .

Seguidament, podreu llegir tot el que es va comentar a la classe:

SESSIÓ DIDÀCTICA NTAE (17-12-2008):
Presentació:
Informar, expressar unes idees. Amb el Powerpoint es fa una presentació.
Objectius: Depèn de la gent i del tema. Donar una informació bàsica depèn de perquè faig la presentació: amb imatges, amb punts principals, videos...
Examinar els 3 programes:
El PowerPoint és el mes complet, pots ficar més elements. El Google Docs és el més senzill, ja que no té tantes aplicacions com als altres. El PowerPoint i el Office són semblants però el Power és molt més complet.
Explicació de les diferents utilitats d’una presentació:
-Arbre Quim:
Fas participar més a la classe i si t’equivoques te’n recordaràs d’això una altra vegada. Molt bona eina i és més divertit. Utilitzar-ho de tan en tan i la seva funció és més avaluativa perquè el fas participar i ell pot veure els seus errors. És bo fer-los treballar a ells primer.
-Presentació amb imatges de la història de l’art:
És una presentació, la qual el professor s’ajuda de les imatges per explicar el moment de la història que estem parlant. D’aquesta manera aconseguim que el nen tingui una imatge clara de les obres a que estem fent referència.
-Presentació amb text de la història de l’art:
És un clar exemple del que és una mala presentació. El professor es basar a llegir i els nens a copiar per tenir els apunts per l’examen. D’aquesta maner s’aconsegueix que el nen no aprengui i n escolti la presentació.
- Presentació dels instruments amb el seu so:
És un bon recurs per ensenyar en el nens com sonen els diferents instruments. Així aconseguim fer una classe dinàmica i participativa.
-Completar les frases:
És una bona eina perquè els nens tinguin un bon coneixement del lèxic i coneguin frases fetes, en el nostre cas.
-Conte caputxeta:
Va molt bé perquè el nen s’ho imagini, és més dinàmic, pot fer participar als alumnes a través de La imatge. El professor ho pot fer servir per d’altres idiomes. Per exemple dir al mig del conte: com es diu caputxeta amb anglès?
-Brasil:
Vol transmetre sentiments, emocions...
-Frases fetes i animals:
Molt bé això de saber la solució i lo de copiar i enganxar molt bona idea
Conclusions:
No ho coneixien massa i gràcies aquesta classe n’han conegut de noves. És bo saber-ho utilitzar de diferents maneres ja que sabem que tenim una gran varietat de fer una presentació. Les presentacions són el que reforça allò explicat. Pots fer participar al nen, com en l’exemple perquè així es canvia la metodologia de l’aula.

En tercer lloc, us afegim les diferències entre els 3 programes, els quals podem realitzar presentacions:
Power Point: És el més conegut I el més internacionalitzat. Respecte els altres 2 programes té l’avantatge de que té moltes més aplicacions per utilitzar, més efectes, més possibilitats decoratives, ja sigui amb el fons, el tipus de lletra, les plantilles,…És el més complet dels tres. Una de les característiques que el fa diferent als altres és que pots enviar tan sols el document de la presentació sense haver d'enviar també les imatges, i es seguiran veient igual. En canvi, en el cas del Open Office, has d'enviar també totes les imatges per tal de que estiguin presents dins de la presentació.

Open Office.org Impress: Té la virtut de que és l’únic dels 3 programes que es pot fer servir en català, ja que està completament traduït. Al contrari del PowerPoint, és un programa gratuït, que es pot descarregar fàcilment des del lloc web pertinent. Hi ha possibilitat d’incorporar-hi presentacions però no al nivell del PowerPoint, que és més complert. Hi falten moltes possibilitats d'animacions i és una mica més complex d'utilitzar que el PowerPoint, que és tot més clar i fàcil.

Google.docs : Respecte els altres programes, té l’avantatge que es poden compartir presentacions amb gran facilitat i rapidesa, per tal de poder comentar-les i relacionar-les amb les persones que vulguem. A diferencia de les altres dues opcions, el google.docs no té animacions, cosa que el perjudica ja que aquestes ajuden a que les presentacions siguin més amenes i aconsegueix centrar més l'atenció de l’espectador. Un dels inconvenients més grans que té és que no es poden fer hiperenllaços dins del mateix document, cosa que si que es pot fer en els altres 2 casos.

I finalment, us deixem per escrit les 8 presentacions que vam fer a classes i, per tant, eines que es poden fer servir amb les presentacions:
- Explicació de la història de l'art amb imatges.
- Explicació de la història d el'art amb text.
- Música: relacionar instrument amb so .
- Pissarra digital: completar frases
- En una diapositiva hi ha d’haver la pregunta i un hipervincle amb la solució, 2 diapositives: 1 bona i 1 dolenta
- Relacionar l'animal amb el seu paisatge o medi.
- xplicar un conte basant-se amb les imatges.
- Transmetre un sentiment, mitjançant unes fotografies.

Aquí hi ha tots els nostres elements d'estudi, esperem que us serveixi per estudiar i aprovar.